zondag 18 januari 2015

Verf

2015 begint vormen aan te nemen. Ik verf de muren wit, dat verkoopt beter ( zegt men),
laat ik ook eens luisteren naar wijze raad!
Het lijkt aardig wit, hier en daar is het niet zo heel wit. Ik heb niet de handige genen van mijn vader ge erft, hij kan netjes verven zonder afplakband, ik plak en schilder, ook het afplakband is wit .
Ach, eigenlijk is het alleen voor de foto,s, misschien valt het bij een bezichtiging niet op of maakt het niet uit. Eigenlijk ben ik altijd verwend realiseer ik mij nu, mijn vader deed altijd al de klusjes, had ik toen maar goed gekeken. Gelukkig ben ik nog jong, jong geleerd oud gedaan zou mijn oude oma zeggen.

Tess plakt alvast af, ik weet eigenlijk niet waarom maar misschien wil ze mij aanzetten tot actie, het werkt!  Halverwege het plakken heeft Tess geen zin meer, ze gaat in bad De deur doet ze dicht,wetende dat k haar muziek smaak niet erg waardeer. Vanuit de badkamer hoor ik nu een duidelijke dreun, daar bovenuit de stem van Tess, LALATRALALA, WOW,WOHHHWWWW!!!!
Ik smeer wit waar geen wit moet en daar waar het wel moet komt het niet, YEHYEHYEHHHHH!!!
Ik zweet en begin tegen mijzelf te praten, OEHHOEHOE!!! Ik loop naar beneden voor een glas water. Als ik weer boven kom is het stil, helaas, want nu hoort Tess mij, hoe het ervoor staat wil ze weten. Wordt het wit of niet zo heel wit? Zodra ik verder ga met verven begint Tess weer te zingen, ik doe een koptelefoon op en dat helpt.

Het wit wat toch niet helemaal wit is moet nogmaals geverfd, ik zucht. Als ik wil beginnen mis ik ineens mijn "dingwaarderollerinmoet", de roller ligt in een zak waar ik hem had achter gelaten, ook mijn kwast en afplakband zijn spoorloos. Mijn koptelefoon is er nog wel maar Tess is ondertussen uit bad en kijkt beneden tv.
Ik ga op zoek en vind mijn "onderdelen"in het "chillhok van mijn zoon, "Ik heb geschilderd!"
Nou volgens mij heet het verven mompel ik, ik ga eerst koffie drinken.

Na het bezoek van mijn vader maak ik eerst maar eens eten en mijn toch al niet zo,n zin in verven neemt nog meer af. Zoon is niet van plan zijn geverfde muur nogmaals te doen en hij spoort mij aan het te doen. Lekker niet lowietje !!

Ik ga op zoek naar een vakantie!!!  Dat verven komt nog wel eens weer. Oma, zou geloof ik zeggen, "wat in het vat zit verzuurd niet, toch? of zoiets!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten