zondag 16 juni 2019

Kak in Bak

Dagelijks loop ik met mijn trouwe mechelaar Cora op de groene ster.
Samen gaan we er heen, dat moet ook wel Cora kan niet auto rijden.
Ik loop zo,n zes kilometer en Cora vele meer. Soms lopen we samen alleen,
vaak ook met vele andere baasjes en honden.
Aan de kant waar de honden los mogen lopen zitten  ook veel vissers,
ze hebben camouflage kleding aan en zitten in leger tenten.
Ik snap het allemaal niet, waarom vis je in een honden losloop gebied.
Als de honden langs de hengels lopen en hier en daar een hapje aas proeven
is het gescheld niet van de lucht.
En die camouflage kleding? volgens mij zien die vissen alleen onderwater.
De honden zijn er ook niet van onder indruk.
Als Cora en ik samen alleen lopen ga ik de vissers uit de weg, eigenlijk vind ik het vervelende lui,
ik wil niet uitgescholden worden.
Buiten het losloop gebied kun je natuurlijk wel een bekeuring krijgen.
niet alleen voor loslopen waar dat niet mag maar ook......
hondenpoep hoor je op te ruimen, ik kan mij daar goed in vinden.
Iedereen vind het smerig, poep onder je schoenen.
Of, in het gras waar je net je picknick mand neer wilt zetten.
Al mopperend op de vissers die eigenlijk in "ons" gebied zitten
denk ik daar over na.
De vissers zijn soms, regelmatig, nou je eigenlijk best wel vaak, meerdere dagen
met hun tentjes op dezelfde plek.
Hoe doen zij dat eigenlijk?
Worden ze ook bekeurd?
Ruimen zij ook op?
Nou, ik weet zeker van niet, als de honden mensen wc papier zien roepen ze al naar elkaar,
Pas Op!! Kak!! Kak hoort in de bak, ook van vissers in camouflage!!
Of...… zouden ze daarom camouflage dragen?
Weer iets geleerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten