zaterdag 16 april 2016

20 Euro

Als je gescheiden bent krijg je een convenant, een persoonlijk wetboek, veel bladzijden met onbegrijpelijke taal. Dat is handig want dan heb je altijd een excuus,ik heb het niet begrepen, 
Er staan ook dingen in die echt wel te begrijpen zin:  Het kind is om de week het weekend bij de vader, van vrijdag middag tot zondag na het eten. Als blonde enigszins beginnend grijzende moeder begrijp ik die tekst prima, voor een donkere vader (misschien wel voor meerdere kleuren vaders) is dat lastig. Lastig te begrijpen en ook lastig toe te passen. Je pas gekregen vrijheid komt dan namelijk in het gedrang. Wat als je al plannen had? Zoals ieder weekend. Jij je kind niet in jou huis wilt hebben als jij er niet bent?

Daar is een eenvoudige oplossing voor, dan maak je 20 euro over naar je ex, zegt tegen je zoon dat je geld hebt overgemaakt en dat je hem zondag wel even op komt halen!!
Hoe eenvoudig is het leven als gescheiden man!!!
Dat die ex, (ik dus) dan naar de pin moet om het geld te halen is bijzaak en onbelangrijk.
Dat die ex dan wel rekening moet houden met de zoon is ook bijzaak en trouwens dat doet ze toch altijd? Lekker belangrijk!

Mijn zoon is blij en tevreden, hij heeft 20 euro en hoeft niet naar zijn vader. Zo eenvoudig is het leven van de man.
Ik moet zeggen, ik benijd ze niet. Ik hoorde een gesprek van zoon en vader waarin vader zei; jij doet geen .... voor mij!! Waarop mijn zoon zei; ik ben hier toch!
Dat maakt mij trots, trots op mijn zoon die het ook niet makkelijk heeft. Een gevoelige puber, die loyaal is naar zijn vader en zich afzet tegen zijn moeder, ik neem hem dat maar niet kwalijk omdat ik het begrijp, ik ben zijn veiligheid. Soms is het zo lastig samen maar we hebben het ook goed. Hij hoeft niet steeds boos te zijn, thuis kan hij zich ontspannen
Ik vind het onbegrijpelijk dat je opgeroeid met zonder vader. Als er kermis in de stad is heeft dat ook weer een voordeel, je hebt zomaar 20 euro!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten