woensdag 20 april 2016

Een VLO!

De buurvrouw staat voor de deur, "we hebben een probleem".
Ik heb er wel meer maar toch probeer ik mij even te interesseren voor haar probleem.
Zij, haar dochter en moeder hebben vlooien!!! In ieder geval, ze hebben bultjes waarvan iemand heeft gezegd dat het vlooien beten zijn. Ja..............dat kun je een probleem hebben.
Ze kijkt de trap naar beneden en onnozel volg ik haar blik, dan valt het kwartje, mijn kwartje.
Al tien jaar woont ze hier en nog nooit een vlo gezien, en nu.................

Heb je de vlo gezien??? ik moet toch iets vragen.
Nee, niet gezien, het zit er vol mee zegt de buurvrouw nog eens.
shit, onzichtbare vlooien, nu hebben we echt een probleem.

Hmm, mompel ik eens, lijkt me gek, al zouden ze op de trap zitten, ze springen echt niet zo maar op de schoenen van een voorbijganger, of gangster in dit geval.
Ik pak mijn hondje en laat haat even kijken, zie geen vlo.
Verschrikt springt ze achteruit.

"Bij jou voordeur is het wel vies', zegt ze.
Dat klopt, daar kan ik niets op zeggen. Iedere dag sjouwen er een aantal pubers omhoog met gras en modder onder hun schoenen. Die schoenen doen ze trouwens keurig bij de deur uit,  stel dat mijn huis vies wordt, of nog erger dat er een vlo onder verstopt zou zitten.
Die vlo zou dan mijn huis infecteren en zich natuurlijk razend snel voortplanten en dan heb ik ook een vlooien invasie.Dan krijgen mijn honden ook vlooien, hé bah!

Ze gaat haar huis ontsmetten, alles moet in de was of vernieuwd.
Wow, heftig denk ik.
Anders komt er een verdelger zegt ze nog.
Wat zou die dan verdelgen denk ik.

Ik loop naar de beneden buurvrouw om verslag te doen, gierend hangt ze over het tuin hekje.
Wat een mop!!!! We speculeren even verder. Vlooien, onzichtbare super vlooien.
Haar moeder is net over gekomen uit wit Rusland ofzo, misschien dat zij ze mee heeft genomen??
Dat moet het zijn. Wit Russische onzichtbare super vlooien.
En dat zonder huisdieren.

2 opmerkingen:

  1. Voel het al jeuken...maar zondag niks zien springen hoor en ook geen bultjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen