zondag 26 maart 2017

Malle Rocky

Verleden jaar  kreeg ik de verassing van mijn leven, mijn Rocky had een ei gelegd!!!
Een EI!!! Rocky, mijn soulmate, al 16 jaar een mannetje, had een ei gelegd. Hmm, waarschijnlijk geen mannetje? Nee, mannetjes leggen geen eieren. Rocky broedde 28 dagen en gaf het op, geen baby papegaai. Ik gooide de eieren weg, rocky kreeg mooi nieuw speelgoed voor de afleiding en ik noemde hem gewoon weer mijn mannetje. Verleden week donderdag gebeurde het weer, ...............een ei.  Ik hield de dagen bij en liet het ei waar het was, binnen anderhalve dag komt er gewoonlijk weer een ei, na vijf eieren kan het broeden beginnen. Ik turf de dagen, na 28 dagen is de cyclus weer voorbij. Drie dagen later viel Rocky van zijn stok, verschrikt kijken we elkaar aan, jee nog een ei.
Het ei was flink gebutst, dat kan ook niet anders als er een papegaai op valt. Ik bleef alert en telde de dagen, waar blijft het derde ei? Weer een paar dagen later valt Rocky nog eens van zijn stok, verhip, weer een ei!! Ik moet er om lachen, het is echt een man, dat kan niet anders, welke vrouw valt nou van schrik van haar stok bij het leggen van een ei. Maf beest. Tien dagen verder en drie gebroken eieren, het is een echte die Rocky van mij!!! Misschien is hij gewoon toe aan nieuw speelgoed en is dit zijn manier om het te vertellen. Mannen logica!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten