zondag 20 mei 2012

Hoe eenvoudig je gelukkig kunt zijn.

Vandaag een zonnige dag.Ik moet nog veel doen voor school,de PROEVE,ik veel losse eindjes maar het geheel wil nog niet zo lukken.30 mei moet alles klaar zijn en moet ik mijn examen dossier inleveren,dan volgt nog HET examen.Ach,ik haal het vast,ik heb zoveel werk verricht de afgelopen 9 maanden,en anders ga ik verder in september.
Ondertussen had ik bedacht dat ik wel iets meer kon bewegen (minder wegen),gelukkig heb ik een oudste dochter die ook iets meer wil bewegen,gister zijn we dapper op weg gegaan op skeelers,vandaag deden we de wandel schoenen aan.Dat maakt al gelukkig.
Tess was naar Ut&Thus,dat maakt haar gelukkig (mij trouwens ook) Dylan had drie vrienden op bezoek,tegen het eind van de middag wilden de jongens zwemmen,we hebben geen zwembad meer dus de plas in het volgend dorp was een optie,Dylan heeft gelukkig meerdere zwembroeken en omdat deze jongens flink in de groei zijn waren er ook genoeg fietsen.
Ik kon mijn nieuwsgierigheid natuurlijk niet bedwingen en gelukkig had ik een goed excuus,ik moest Tess ophalen.Bij een vlonder in de toegang naar de plas zag ik mijn zoon springen,plons!
Ik kon het niet laten om even te stoppen.Vier prachtige pubers in wording maar ook nog zulke ventjes,wat hadden ze een plezier.Met tranen in mijn ogen reed ik verder,wat heb ik toch een mooi bijzonder kind,een vechter,een overwinnaar,wat ben ik dan gelukkig dat dit mooie ventje deel uitmaakt van mijn leven,dat hij zo kan genieten,dat hij niet moe is en geen pijn heeft,maar blij,heel blij.
Morgen begint school weer en moet hij weer training en als ik hem dan de trap op moet helpen denk ik aan dit mooie bijzondere moment,mijn zoon en drie van zijn vrienden,zo blij,zo gelukkig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten