maandag 8 oktober 2012

Nieuwe maandag

Ik denk dat ik begin te begrijpen, nieuwe maandag is net zoiets als het nieuwe rijden maar dan zonder auto en op maandag.
Simpel, eigenlijk.

Deze maandag was ik vrij,dat is lekker maar ook onwerkelijk, ik neem nooit vrij op maandag, dat is mijn dag met mijn kindjes, mijn leuke lieve collega leidster wilde graag ruilen en natuurlijk vertrouw ik haar "mijn" kindjes toe.

Terug naar het weekend, Mijn niet meer thuis wonende jong volwassene heeft mij iets geleerd, loslaten. Zelf is ze bezig om ons als ouders los te laten, wat ik eigenlijk denk wat zei zou zeggen is, "ik ontsnap aan jullie greep", dit klinkt misschien een beetje raar, maar dit afgelopen weekend heb ik ervaren als loskomen van haar greep. Achttien jaar heb ik haar vast gehouden, liefdevol, ik voelde haar kleine warme hand in de mijne, ik heb even gemist dat ze gegroeid is, deze prachtige bijna volwassen meid heeft een iets grotere hand ( met een gat erin zou mijn moeder lachend zeggen)
Hoopvol grijpt ze naar mijn hand, als ze , liefde en aandacht nodig heeft, een helpende hand,  van gedachten wil wisselen, geld gebrek heeft, dat geld gebrek bracht mij op een gedachte, niet die van,  ach,arm kind, nee, die van, dan eet je maar brood met pindakaas !!!  Of ik even wilde bellen, en dat heb ik lekker niet gedaan. Stacy mocht je dit lezen, ik houd ontzettend veel van je, toch wil ik je vertellen dat loslaten ook betekend dat je met geld moet leren omgaan en dat je moeder leert dat jij dat moet leren!!!!

Ook mijn zoon laat ik los, iets minder, hij is gelukkig ook nog maar twaalf.
In zijn geval betekend dat ik niet thuis blijf om voor hem en zijn vriendjes hapjes en drankjes aan te voeren, nee, ik ga lekker mijn eigen ding doen !!!  Welkom tot de pubertijd schat!!!
Natuurlijk nestelen wij ons samen op de bank op zaterdag, heerlijk.

Op het werk was een groepsleider nodig, als medewerkers mochten wij stemmen bij wie deze functie past, voor mijn tijd uit de roulatie, was ik ass leiding gevende, toen ik weer ging werken werd ik stil zwijgend uit deze functie ontheven, natuurlijk is hier iets aan vooraf gegaan, ik heb er destijds veel over nagedacht, het hoe en wat maakt niet uit, ik heb veel geleerd, en ben tevreden.
Nu werd ik "herkozen", lieve fijne geweldige collega,s, ik ben jullie dankbaar, mijn gevoel van destijds is bevestigd en daar kan ik op een positieve manier verder mee. Nee, de functie aanvaard ik niet, voor nu wil ik leven!!!!

De "nieuwe"maandag is een begin van een "nieuwe"manier van het leven ervaren, het voelt goed en bevrijdend !
Steeds meer leer ik wat en wie belangrijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten