vrijdag 18 januari 2013

Beschuit met muisjes!

MAM, we moeten beschuit met muisjes!
Hoezo?? Wie heeft er een baby?
Eva is zwanger!!


Eva is Dylan zijn vrouwelijke baardagaam.
Eva was al eens eerder zwanger, Dylan wist toen nog niet hoe en wat en zwangere baardagamen en dus was hij te laat met het verwijderen van de eitjes. De volgende dag had hij wel een broedstoof maar de eitjes waren al niet meer goed. Nu is Dylan voorbereid, de broedstoof staat klaar.

Een kwartier later gaat de telefoon, een meneer, hij begint direct een verhaal over,terrarium,zwangere baardagamen, en iets wat hij zelf heeft gebouwd. Snel onderbreek ik hem en geef de telefoon aan mijn zoon, mijn frons spreekt boekdelen, met een kalme blik knikt mijn kind naar mij (het komt goed moedertje)

Of we 'even"een terrarium kunnen halen uit een dorp hier in de buurt, rustig legt mijn kind mij uit dat een zwangere Eva rust nodig heeft en ook na het leggen van de eieren moet herstellen, hij heeft zelf geld om het terrarium te kopen maar heeft mij nodig voor vervoer.

Kluns als ik ben trap ik er gelijk weer in !!! En zo gaan Dylan,vriend Peter (moet mee voor steun en om te tillen)  Lea en ik op weg. De jongens zitten met de Tom Tom achterin.
Ik blijf in de auto terwijl de jongens het terrarium op gaan halen.Het duurt nogal even, dat komt omdat alle reptielen bekeken en besproken moeten worden, leuk (niet)

Dylan loopt voorop terwijl Peter en de verkoper het terrarium tillen, het is iets groter dan gedacht, lachend zegt de verkoper,"heb denk ik niet goed gemeten". Met veel geduw en getrek staat het gevaarte op de achterbank, ik zit met mijn neus tegen het raam, naast mij twee grote lummels en een hond, straks ook nog een bekeuring!!

Opeens weet ik niet meer waar ik rijd en droog zegt vriend Peter," vlak bij Franeker".
Dat betekend dat we ook nog over de snelweg moeten, lekker handig.

Thuis gekomen wordt alles verbouwd en krijgt het terrarium een prominente plek, het wachten op eitjes kan beginnen!

Voortaan denk ik eerst na voordat ik iets toezeg!!! Echt,ik weet het zeker!

1 opmerking:

  1. oh oh oh sandra. Lig hier in een deuk om je verhaal. Die Dylan weet het ook allemaal wel te regelen en te vertellen.. Grappig kind.. En wat kan hij TROTS zijn op jou als moeder!!! Hoop idd dat we binnenkort op kraamvisite kunnen komen. Dan is Dylan zijn "project" gelukt, en hebben wij weer een "goed" excuus om ff langs te komen! Dikke tût...

    BeantwoordenVerwijderen