donderdag 25 december 2014

HOHOHO

Kerstdag, het is zover. De week voor kerst vind ik lastig, ik probeer er los van te komen maar tot nu is het nog nooit helemaal gelukt.
Ik moet zeggen, het gaat wel iedere jaar beter, dus er is zeker hoop voor de toekomst!

Zaterdag kwam mijn vader, "Peter mag zes weken niet auto rijden, ik ga hem ophalen uit België".
Natuurlijk, daar gaan we weer, dacht ik gelijk. GRRRR. Peter moet ook nog naar Duitsland gebracht worden, wanneer zal dat dan zijn? Mijn vader komt tweede kerstdag altijd bij ons, ik hecht niet veel waarde aan traditie maar wil graag dat de kinderen dit later herinneren, Pake kwam en we hadden plezier, herinneringen moet je kweken en voeden dan blijven ze hangen.
Door de jaren heb ik wel geleerd mijn tijd te eisen anders wordt er aan je voorbij gegaan.

Ik waardeer de telefoon van mijn vader op en wens hem goede reis.
Twee dagen later belt hij, ze zijn in Menaldum. S,avonds ga ik erheen. Ik ben niet altijd blij met mijn broer, maar ook hij is wie hij is, hij is de zoon van mijn vader, zorgen kind. Het is oké, nu, na al die jaren kan ik het hele plaatje zien. Het is een mooi moment, mijn broer is gezellig en lief.

Als ik op kerstavond naar bed ga voel ik me rijk, alle drie kinderen zijn "thuis".
Ik sta op om even rustig te genieten van mijn koffie moment, samen met mijn geliefde Rocky,
dan mis ik mijn moeder, wat zou ik haar graag nog even aanraken en horen, haar gemopper, elk jaar hetzelfde vertrouwde tafereel, dat waar ik zo,n hekel aan had maar nu zo mis.

Stacy en ik maken samen de lekkere dingen voor de brunch, Tess en Dylan komen mopperend uit bed. AAHH, zo vertrouwd, hart verwarmend. We ruimen op en gaan allemaal onze eigen gang.
Straks een filmpje kijken met Tess en vanavond weer aan tafel. Beenham en speklapjes, Tess vind ze heerlijk !! Morgen haal ik mijn vader, Irish koffie op kerst, kan niet missen, ik ben de BOB, hoezo een hekel aan traditie, dan even niet!!!!

Ik denk dat kerst nog zo erg niet is, just a state of mind!!!!

Merry X mass to all of you!!!   XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten