zaterdag 14 mei 2016

Goed of juist

Dilemma,s die komt iedereen tegen in het leven.
De een meer dan de ander maar dat heeft er ook mee te maken hoeveel je denkt, over jezelf en over de ander en de consequenties die het heeft.

Ik denk veel, over één en ander en over consequenties, dat maakt kiezen soms lastig.
Meestal ga ik voor wat mijn hart mij ingeeft.

Door de omstandigheden en door de keuze die de ander maakt ga ik dit bijstellen. Deze keer kies ik niet voor wat sociaal juist is maar wat goed is voor mij.

Natuurlijk wel een wel overwogen keuze, niet uit rancune, niet omdat het mij iets opleverd  maar....
(even de was ophangen en het juiste woord zoeken) omdat het recht doet aan mij, aan wie ik ben, omdat ik ook de ander niet help en trouwens dat hoef ik ook niet.

Lieve Dylan,
Jij bent de kanttekening. Ik wil niet dat jij betrokken raakt. Ik maak keuzes voor jou en mij.
Ik weet niet altijd of mijn keuze juist is. Soms zie je de uitkomst pas later.
Mocht je dit later allemaal lezen weet dan dat jij en je zussen mijn drijfveer zijn, de liefdes van mijn leven. Jij bent de man in mijn leven, lieve mooie bijzondere zoon, ik ben trots op je!!


1 opmerking: