woensdag 8 november 2017

Keuze of lot

Waarom heeft de één zo een ander leven dan de ander, wat is het doel?
Is het leven een lot of zijn er keuzes, wat bepaal je zelf en hoe kun je invloed uitoefenen?
Op sommige momenten vraag ik mij dat af.
Mijn vader heeft een traumatisch leven gehad, dat vind ik, want ook daar kun je je iets over afvragen.
Hij heeft ook een mooi leven gehad, samen met mijn moeder en ons, zijn gezin.
Nu is mijn vader ziek, heel ziek, binnen nu en een paar weken gaat hij naar mijn moeder.

Daar.......aan de andere kant..........

 En ik ga hem missen.
 Mijn vader.
 Mijn jeugd herinneringen.
 Met wie kan ik ze nog delen.
 Met wie praat ik nog over mijn moedertje.
 Met wie deel ik de zorgen over mijn broer.
 Mijn leven pak ik wel weer op.
 Ik zal weer lachen.
 Ik zal nog steeds lief hebben, leven en beleven.
 Een stukje in mijn hart zal sterven,
 sterven met jou.

Dan is mijn vraag nog niet opgelost,
keuze of lot?
Kies je voor het Lot?
Wordt het dan een lot uit de loterij of het lot.

Ik vind het lastig,
Kun je je lot weggooien en dan kiezen?

Mijn vader zal sterven, net als wij allemaal trouwens.
Hij heeft gekozen of het lot heeft bepaald, in dit proces maakt dat niets meer uit.
Hij neemt zijn trauma mee, zijn liefde voor ons zal er nog zijn.
Ik laat zijn trauma ook los, het is tenslotte niet van mij.

Mijn angst is dat de weg naar het einde een pijnlijk proces wordt, dat kan....
Als het lot gunstig is zal mijn  vader zijn keuze dat voor zijn.

Keuze of Lot.

  

1 opmerking:

  1. Ik ben er voor je...dat is een keuze van mij..en een lot voor jou! Dikke kus...

    BeantwoordenVerwijderen