maandag 4 december 2017

Dood

Mijn vader is dood.
Het is zo bizar, twee weken geleden aten we nog pizza, pizza en bier, zo deden we dat.
Nu is er geen pizza, geen bier, geen papa. Nu is er niks.

Nou ja, niks.
Er is een kist, mijn papa ligt daar in.
Ik breng zijn spullen en drink koffie.
Ik praat met hem.
Ik zeg dat het oke is........
maar dat is het niet!!

Het is niet oke.
MIJN BROER EN IK HEBBEN GEEN OUDERS MEER.
We zijn wees.
Dat vind ik een stom woord, wie heeft dat bedacht.

Mijn broer is in het huis van mijn vader.
Hij rookt en hij drinkt koffie en bier.
Hij kijkt in de spullen van mijn vader.

Samen gaan we op zoek, naar foto,s, naar herinneringen.
We hebben plezier, plezier om onze jeugd, om de dingen
die we vinden
We geven elkaar alle spullen die we beide niet willen, meuk.
( waar komt dat woord vandaan)

Ik ga na de aula, Peter niet.
Dat is goed .

Het afscheid is mooi geweest, met elkaar,
grappen en bier.
Oprecht, duidelijk met liefde.

We hebben het gezegt, HET IS GOED ZO.



2 opmerkingen:

  1. Knap zoals jullie het doen !
    Dikke knuffel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag Sandra,gecondoleerd.. ben je je telefoon kwijt? ik heb m gevonden. je kan me bereiken via 0622600234.
    groet Frank

    BeantwoordenVerwijderen