vrijdag 5 juli 2013

Afscheid en nieuw begin.

De vakantie is begonnen, donderdag nam mijn zoon afscheid van zijn basisschool periode.
Op weg naar een nieuw begin.

Gemengde gevoelens, afscheid van een veilige haven, een plek waar men hem kent, zijn verhaal kent.
Waar hij opgegroeid is van kleuter tot puber.
Een school periode die gelijk staat aan "a lifetime", wat heeft hij daar veel beleefd, en wat hebben
ze daar veel met hem beleefd, ups and downs.
Nu gaat hij een nieuwe periode in, een nieuwe levensperiode, een nieuw begin.
Hier is hij "gewoon"een brugpieper, een beetje een uit de kluiten gewassen pieper maar des al niet te min, een brugpieper.

Ik denk dat dit heel goed voor hem zal zijn, hij is wie hij is, Dylan.
Natuurlijk is zijn verhaal bekend, hij is tenslotte een rugzak leerling,
maar een papieren verhaal heeft minder inpakt dan het zien van de strijd van een
kind met kanker.

Ook ik kan opnieuw beginnen, het afscheid van de mensen die mijn zoon
en ons zo gesteund hebben in de moeilijkste jaren van ons leven is best heftig
geweest. Jaren heb ik gedacht hoe moeilijk dit zou zijn.
Uiteindelijk viel het mee. We gaan allemaal verder, de herinneringen blijven,
herinneringen aan bijzondere mensen,bijzonder mooie mensen.

Straks komen er nieuwe mensen in zijn leven, een "nieuw"stuk leven.
Maar eerst..................vakantie!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten