dinsdag 20 maart 2012

Vit D en onrust

Maandag moest Tess voor de longfunctie test en bloeduitslagen naar de kinderarts.
Ik hoopte dat er iets gevonden was dat met een simpel pilletje verholpen zou kunnen worden,
niets gevonden zou niets oplossen.Op de longfunctie test hadden we geoefend,inademen gaat wel goed maar snel uitblazen was een probleem.De test ging nu goed,Tess deed vreselijk haar best,ze raakt niet meer in paniek van de knijper op haar neus.Met z,n drieën hijgen,puffen en blazen we,drie mooie grafiekjes en klaar is het alweer.Nog even in de wachtkamer en daar is de dokter,vrolijk zwaait hij naar Tess alsof hij haar al jaren kent.Hij luistert naar Tess stelt vragen en maakt grapjes,Tess lacht.
Na de leuke babbel draait hij het scherm van zijn computer om en verteld Tess waar ze op getest is en wat dat betekend,bij een rood cijfertje houd hij stil,vitamine D is veel te laag daar gaan we iets aan doen,
ook zijn de allergie waarden rood,de kat,gras en pollen en huisstofmijt,uit de longfunctie test komt astma naar voren,gelukkig,lastig maar we hebben pilletjes en pufjes,wel moet het huis en dan vooral Tess haar kamer stof vrij,dat gaat dus nooit lukken maar ik zal beter mijn best doen.Ik wilde al langere tijd Tess haar kamer ontruimen van al haar verzamelingen waardevolle spullen (troep)  nu gaat dat dus gebeuren (elk nadeel heeft zijn voordeel)
Verder rommelt het met mij een beetje voort,ik heb wel wat dingen af gekregen voor school maar lang niet de hoeveelheid die ik voor ogen had.Ik heb last van onrust,dat is niet erg maar het kost wel geld,ik ga maar steeds op pad.Ik denk dat het hormonen zijn dus ik geef er maar aan toe,niemand heeft er last van en gelukkig komt deze maand de kinderbijslag!

1 opmerking: