vrijdag 30 november 2012

Verjaard

Maf woord eigenlijk, verjaardag,de dag dat je verjaard, is het dan als, over-jarig, nee, dat zou betekenen dat het jarig zijn voorbij is, be-jaard,bestaat ook nog, be, dat kan ik niet zo plaatsen, jarig in BelgiƩ ?
 Nah dat zal toch zeker niet! Ver- jaren, Ver- Ja- Ren, da,s ook een optie.
Nou,het is nog veel erger dan dat, in het woordenboek staat: na verloop van een aantal jaren niet meer geldig of van kracht zijn zoooo, dat is wat!!!
Dan maar googelen op verjaardag, misschien dat dat iets prettiger overkomt,
verjaardag= Bepaalde dag 2) Datum van geboorte 3) Datum van verjaren 4) Feestelijk gebeuren 5) Feestelijke gelegenheid
Bepaalde dag, ja dat klopt, datum van geboorte, lijkt mij ook correct, datum van verjaren, niet meer geldig of van kracht zijn, dat lijkt mij geen feestelijk gebeuren en zeker geen feestelijke gelegenheid.

Ik ben 46 geworden,al heel erg verjaard, ik heb ervan genoten, op het werk werd ik meerdere malen toegezongen, berichtjes en kaartjes, taart en cadeautjes, lekker eten met m,n vader en genieten van koffie en likeur. Misschien ben ik dan niet meer geldig of van kracht, ik voel me beter dan ooit, iets trager, minder snel van begrip en reactie maar eigenlijk doet dat er niet toe, de opticien zei vandaag dat mijn ogen jong zijn, dat betekend dus dat ik nog geen leesbril hoef, dat is mooi mee genomen want anders moest ik nog nadenken ook, nu heb ik nog een half jaar om mij erop voor te bereiden.

Ik ben verjaard en heb ervan genoten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten