dinsdag 28 mei 2013

Mijn broer heeft geen rimpels!

Mijn broer woont in België, zijn vriendin woont in Duitsland.
Als hij iets nodig heeft in Nederland dan komt hij langs, hij logeert
dan bij mijn vader.
Zo ook zondag, rond zes uur gaat de telefoon, mijn vader,
of ik ook iets van mijn broer gehoord heb.
Nee, mijn broer probeert mij regelmatig te bereiken via skype maar deze keer
niet. Ik moet eerlijk toegeven, ik doe het geluid van de computer uit en kijk snel weg
als mijn broer inlogt, dat is niet aardig. Ik wil een excuses aandragen maar doe dat toch even
voor wie mijn blog leest en mijn broer niet kent. Mijn broer heeft hersenletsel,dat is natuurlijk triest,lastig
en daar kan hij niets aan doen, het gevolg is dat hij alles,alles,alles, meerdere keren verteld,verteld,met heel veel herhalingen en daarbij niet altijd de juiste woorden kan vinden en deze dan met veel woorden omschrijft.
Ook daar kan hij niets aan doen, ik ook niet,anders zou ik er wel iets aan doen.
Mijn vader vraagt zich af of hij rekening moet houden met het eten, gelukkig kan ik hem gerust stellen, nee,dat hoeft niet, eet gerust, mocht hij nog komen.... dan kan hij een pizza halen....of chinees.
Een uurtje later bel ik terug (bijzonder,hoe soms mensen je leven beheersen) nee,nog niets gehoord of gezien, Ik bel niet zegt mijn vader nog dapper, dan zegt hij straks, ouwe,je bent in de war, ik kom volgende week. (wie heeft er nu hersenletsel,letsel) Nog voor ik antwoord kan geven komt de Dodge van mijn broer
het grasveld op gereden en velt bijna onze basketbal standaard, hij is er!gezellig.
Hij komt binnen en begroet iedereen joviaal, voor mij heeft hij een leertje meegenomen voor het hangertje van mijn moeder, voor Dylan deodorant in mijn favoriete geur, meteen afreken. Hij zit krap bij kas, als hij genoeg geld heeft zal het rollen, en betaald hij alles.Binnen een krap uur verteld hij drie keer hetzelfde verhaal en drinkt twee biertjes, we lachen met hem en we lachen om hem, eigenlijk lachen we hem ook uit maar dat maakt voor hem geen verschil. Ik kijk hem aan en dan zie ik het.....hij heeft géén rimpels!!!!
Ik kijk nog eens goed, hij is twee jaar ouder dan mij maar heeft echt geen rimpels, dat kan door twee dingen komen, veel bier of geen zorgen, of allebei, ja, dat denk ik, allebei!
Mijn broer leeft zijn leven, hij houd geen rekening met anderen, leeft met de dag (of halve dag en halve nacht) doet wat ie doet en hij lacht, hij rookt,hij drinkt,en iedereen lacht met hem mee.
Omdat hij al die dingen zo goed doet heeft hij geen rimpels! 

En mijn broer zijn lachende hoofd staat nu al 15 minuten voor mijn neus want hij probeert mij te bereiken via skype (gratis) Nee, ik voel mij NIET schuldig. Ach, ik zeg toch maar even dag, wie weet is er iets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten