vrijdag 17 juni 2011

Kapper

Dylan is naar de kapper geweest,god wat ziet hij er weer heerlijk uit! Mijn mooi ventje!
Naar de kapper gaan gaat bij Dylan niet zomaar,daar gaat een degelijke voorbereiding aan vooraf,
het begint zo,"goh,je haar word alweer aardig lang",en na een paar dagen,"wel warm zeker dat lange haar?'"
en dan,"Dylan,ik vind dat je binnenkort naar de kapper moet". Dylan blijft stoicijns,hij gaat eens met zijn hand over zijn hoofd en mompelt iets onverstaanbaars.Rustig wacht ik het "juiste"moment af,het goede humeur,iets leuks in het verschiet of een verplichting.En dan!!!! Dan waag ik het erop! "Dylan dinsdag ga je naar de kapper..............",Dylan kijkt op,denkt na,en zegt dan,"NEE,dat kan niet,Dinsdag is mijn vrije dag,dan kun je dus niet naar de kapper".    " Woensdag???" gok ik."Nee,vrije middag,dat stelt al niet zo heel veel voor,......
enne,donderdag heb ik schoolreisje,..........ik ga vrijdag"." Oké"!! Zeg ik direct blij,YES!
Vandaag was het zover,rustig en gedwee stapte Dylan in de auto opweg naar de kapper,chips en drinken had ik mee genomen ter voorkomen van een boze bui.Vanwaar de chips? vroeg hij nog.Schijnheilig zei ik,ik dacht dat je daar wel zin in had. De kapper kent Dylan,op zijn vraag,"hoe wil je het hebben?",antwoord Dylan,"binnen de tijd",rustig gaat deze aardige man aan de slag.Het is weer gelukt,ruim tien minuten! Dylan zegt  de kapper gedag,de kapper klopt  Dylan op de schouder en zegt,"tot de volgende keer".Tevreden reken ik af. Dylan zijn schoenen zijn twee maten te klein,gebruik makend van zijn goede humeur stel ik Dylan voor nog even schoenen te halen."Naar welke winkel wil je?" vraag ik,"naar La Ventié" ( de ijswinkel),is zijn antwoord.Helaas,daar verkopen ze geen schoenen.Ik besluit er geen woorden aan vuil te maken en rijd naar de dichtstbijzijnde sportwinkel.Speurend naar Nike,s loop ik naar binnen,Dylan volgt,pakt een schoen en zegt,"deze wil ik".Een prachtig paar,niet te duur,en ook nog maat 43!!! Dat is wel een maatje te groot maar ach zijn voeten groeien sneller dan zn verstand. Binnen 5 minuten lopen we weer buiten,Dylan op nieuwe schoenen,die wel passen! Dat ijsje heeft hij wel verdiend!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten