woensdag 6 juli 2011

Je hebt van die dagen!

Vandaag was zo,n dag,vijf minuten na het opstaan denk je al,waar begin ik aan?? Mijn ochtend begint altijd met de wekker,half zeven gaat dat rot ding al,een vreselijk doordringend geratel,het klinkt als prggrr,prggrr,en dat elke paar seconden luider,het dendert tussen je oren als een stoom trein op diesel.
Ik rol op de tast uit bed,mijn ogen zitten dan nog binnenste buiten,dat komt door mijn nachtlenzen,als deze eenmaal verwijdert zijn ontwaar ik langzaam de contouren van de dag.Ik ga Tess haar domein binnen,vandaag ligt hier de draak in bed,NEE!!!,ik ben nog moe!!! Ik doe haar rolgordijn omhoog en ga weer weg.vijf minuten later waag ik mij nog eens in het "hol",mijn,'je moet eruit', valt niet in goede aarde,een gegil dat klinkt als dat van een krolse kat met overslaande stem valt mij en alle andere slapenden en niet slapenden ten deel.Ik haal heeel diep adem,mijn hartslag gaat roffelend in overdrive,ik kijk naar de draak,ze heeft een haarnetje op en diep vanbinnen wil het duiveltje in mij dat netje van haar hoofd rukken maar met alle rust die ik nog ergens kan vinden zeg ik,"Tess,niet gillen,je moet uit bed","stop met gillen" piept mijn stem,
"nu ga ik helemaal niet meer uit bed!!!!". Ik ga weer weg en overweeg mijn opties,................slaan,schreeuwen,negeren, ik denk dat ik eerst maar negeer.Om tien voor zeven probeer ik het opnieuw,vrolijk kom ik binnen,"goede morgen Tess,lekker geslapen"? Wat wil je vandaag aan? De routine is een joggingbroek op woensdag en ja hoor,"een joggingbroek"! Gelukkig hangt de broek gewassen aan de lijn,ik doe hem even in de droger dan is hij lekker warm.Eindelijk tegen half acht komt Tess beneden,veel tijd om te eten is er niet,Tess moppert dat ze niet wil ontbijten en dat ontbijt onzin is en trouwens we hebben ook niets bijzonders in huis! Ik krijg haar nog wel zover dat ze haar tanden poetst,dan staat de taxi voor de deur,blij zwaai ik Tess uit! Dylan is al beneden,aan gekleed en wel,ook hoor ik Stacy onder de douche,als ik mijn tanden sta te poetsen roept ze vrolijk,"ha,broertje,ben je vroeg vandaag"?"meestal lig je nog te snurken"! Ergens diep in mijn verdoofde hersencellen gaat een belletje,maar ik luister er niet naar.Opeens roept mijn puber,"shit!!", mijn wekker is niet goed afgegaan!!! Blijkt dat alle klokken in huis een uur voorlopen!!!! ...Was dat maar waar,volgens mij heet het gewoon verslapen en de wekker en klokken daar de schuld van geven,een puber kan er namelijk nooit maar dan ook echt nooit niet iets aan doen.niet,nooit,niet,niet! Omdat Stacy een toets heeft duikelen we allemaal met de boterhammen onder de arm en de tassen aan het schouder de auto in.Dylan moet het laatste stukje lopen,boos! Puber duw ik bij school de auto uit,op hoepelen,en waag het niet de toets niet goed te maken!!! Gelukkig kan ik bij DaniĆ©lle terecht voor koffie. Om twintig voor tien ben ik bij Stacy op school,loopbaan begeleidings gesprek, als de mentor mij ziet is ze niet blij (nou,dat snap ik nou niet!) het gesprek raakte kant nog wal,hoe diep kun je als school leiding zinken.Gelukkig gaan ze oprecht (wat is recht) bekijken wat goed is voor mijn kind) Haha,een diploma!!!!  We hebben bij de bakker maar koffie gedronken met een lekker broodje,misschien word het dan nog wat deze dag!! Het werkte want de middag was een stuk prettiger!!!

Ik weet wat ik wil!!! een hutje op de heide!!! En dan heet ik REMY!!!

1 opmerking:

  1. Haha!! Tesske toch, lekkere puber!! Enne Stacy is gewoon een lekker ding!! Dylan doet gewoon zijn ding.. Enne je hutje op de hei heb je al, alleen moet je de weg er naar toe even terug vinden!! Ga je dit weekend nog?? Ik wel hoor! Dikke kus Griet

    BeantwoordenVerwijderen