zaterdag 2 juli 2011

Ontdekking.

Dapper zwem ik mijn baantjes op het oude mensen met overgewicht zwemuurtje,stoer fiets ik met mijn zoon naar school,ik skeeler cool met mijn dochter over straat,ondertussen kijk ik elke ochtend op de weegschaal,
alles natuurlijk uit want elke ons telt! Er veranderd niets,onsje eraf,onsje erbij,turend sta ik voor de spiegel,ik kijk,trek,houd mijn buik in en zet em weer uit,ik spring op en neer en probeer te ontdekken of er meer of minder golf bewegingen zijn.Ik kan dit rustig doen,er is niemand in huis die mij uitlacht,ik doe dit alles in het geheim! Peinzend zit ik achter mijn bakje zwarte koffie zonder koek.Gelukkig krijg ik visite,we drinken koffie met een heerlijk "gezond"aardbeien ding.gezellig! Vanmiddag maar even richting Leeuwarden fietsen denk ik dan,ondertussen kijk ik even op de computer hoeveel calorieen  ik dan verbrand.Eerst maar met de buurvrouw boodschappen halen,mijn kind komt thuis,boos,oh zo boos,stomme school,stomme leerkrachten,stiekem ben ik het met haar eens,iets afgezwakt probeer ik mijn mening te geven,ik denk niet dat het lukt.Ik ben ook BOOS! In de winkel gooi ik nog steeds boos,nee,eigenlijk steeds bozer,eigenlijk woedend mijn karretje vol.Vol met dingen waarbij calorieen niet meer tellen,bij de slager afdeling neem ik worst,bij de kaas afdeling proef ik kaas,niet twee, nee,gewoon drie stukjes (de grootste) Ik ben netjes op gevoed en daarom scheur ik geen zakken open in de winkel,chips,chocolade,cola,karamel,drop
,pepermunt,kom maar op!! Het kleine restje "gezond"verstand wat ik toch nog bezit weerhoud mij van een overload vet,suiker,kleur-,geur-,en smaakstoffen,en ineens doe ik een ontdekking............. Ik ben een emotie eter!!!!
Nou dan maar lekker! belachelijk, emotie! Dat kun je niet eens eten!!!

3 opmerkingen:

  1. Hey lieve San, wanneer komt je eerste boek uit?
    Heb nieuws voor je, ik ben ook een emotie-eter, ik eet als ik boos ben, verdrietig ben, sjagerijnig ben, blij ben, trots ben, enthousiast ben, etc etc.
    Maar alla, ondanks alle emoties sla je je er toch maar mooi doorheen. De ene keer makkelijker als de andere keer, maar je doet het toch maar. En daar mag je best trots op zijn, zullen we daar dan ook maar weer even een gebakje op eten?
    Tut van Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij zijn er maar weinig vrouwen, geen emotie-eter..... Een pondje meer of minder, we blijven wel van je houden!
    Dikke kus Griet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. of je kan maar zo denken, hoe meer pondjes hoe meer we hebben om lief te hebben... wij kijken door je pondjes heen hoor, je bent een geweldig mens, en inderdaad kom maar op met je eerste best-seller... en als je nog eens zo'n aardbeien- gebakje-ding nodig hebt omdat je errug boos bent, ik weet nu waar ze te koop zijn, dus met 1 telefoontje ben ik in vliegensvlugge vaart bij je..
    knuffel peetje

    BeantwoordenVerwijderen