donderdag 2 februari 2012

Reken wonder

Op woensdag verheug ik mij op de dag,pret met klasgenootje,koffie,broodje kipkerrie,zakje chips,het kan niet op,ik leer ook nog van alles,dat kan zelfs als je 45 bent! (maar ik voel me 27)
Gister was toets dag,het weekend had ik vele sommetjes,proef toetsen en examen opgaven geoefend,ik ga voor tienen!! (niet naar bed) Ook voor Nederlands heb ik de spelling regels goed geleerd.
Op 9 uur begon het examen voor Nederlands,luisteren en lezen,dus helemaal niet spellen,misschien moet ik dan toch eerst beter leren lezen! Na twee uren een hermetisch afgesloten koptelefoon op gehad te hebben was ik klaar,ik weet niet wat advocaten (ging een deel tekst over)en pedagogische medewerkers gemeen hebben maar ik getwijfel of ik het heb gehaald.Dan maar koffie en een broodje kipkerrie.Nu ontdekte ik ook mijn expertise,ik zat nl met mijn "oudere"klasmaatje in de kantine terwijl onze "jonge"klas genootje in de klas zaten.Ik zei nog zoooo.....dit duurt niet lang,en na een twintig minuten kwamen ze er al aan,ze waren te druk,geen les dus!! NAh dan nog maar een broodje.Na de workshop kindermishandeling (belachelijk om het workshop te noemen,je leert toch niet mishandelen?) gingen we naar het volgende examen,rekenen......
Op de vorige toets had ik 4 fout uit 45 vragen,best goed vond ik zelf,helaas niet goed genoeg.
Dit examen bestond uit 30 vragen die in 60 minuten gemaakt diende te worden.Gemotiveerd ging ik los,de oefen vragen waren een makkie,ik had niet eens een reken machine nodig.Vraag 1,ik had 45 seconden nodig om de vraag te begrijpen,vervolgens 2 minuten om de som uit te rekenen,hier had ik al 45 seconden tijd verloren,vraag twee ging over isoleren,dat heb ik nog nooit gedaan en zeker niet in een huis met puntdak,weer anderhalve minuut verloren,vraag drie en vier gingen over breuken die omgezet moesten worden naar procenten,shit,mijn antwoord stond er niet bij (keuze) dan maar gokken.Bij vraag twintig kreeg ik wel door dat het niet ging lukken en heb ik maar 10 seconden gelezen en een goed gok gedaan,maar de winst was al verloren en bij vraag 26 hield de computer ermee op,conclusie......,laat deze toets eerst maar eens maken door in rekenen getrainde wiskundige,ik heb hem in ieder geval niet gehaald!!
Nieuwe ronde,nieuwe kansen,ik reken nog wel even door!! En woensdag??? Ga ik gewoon weer naar school,met plezier ennnn zin in mn broodje kipkerrie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten