woensdag 17 april 2013

Boeten


Ik ben door mijn baas op het matje geroepen, iemand moet boeten!
We zitten op een zinkend schip, malaise die crisis heet, iemand moet boeten!
Het personeel wordt opgestookt, er wordt gelogen en bedrogen, iemand moet boeten!
Helaas, niemand pakt het boetekleed, hoe nu?

Het prachtige bedrijf waar ik werk, waar fantastische mensen werken, mensen die houden van hun werk en vechten voor het behoud van het bedrijf, die respect verdienen, die geen vrije dagen op mogen nemen, die hun vakantie geld verspreid krijgen, dat bedrijf heeft het zwaar.

Onze directeur heeft het zwaar.
Maandag mocht ik op kantoor komen, iemand heeft schuld, het personeel wil niet op kantoor komen, durft, niet op kantoor te komen.
Ik begreep maar niet waar het verhaal over ging, mijn opleiding, dingen die zijn gebeurt, teveel samen gedeeld, liegen en bedriegen. Waar mijn herinneringen positief zijn, is dat niet wat wij delen.
Mijn kracht ligt op de werkvloer, ik houd van mensen.
Ik wordt verdacht van verraad ! Opstoken van personeel !

Dat deze volwassen mensen een eigen mening hebben,eigen keuzes maken is niet aan de orde,
iemand moet boeten!
Die iemand ben ik!

Ik heb mijzelf nog nooit zo gezien, of bedacht dat ik zo ben, mijn collega,s en vrienden ook niet, gelukkig.
Volgens mij moet ik ontslagen worden, overboord gegooid en gekielhaald, opgevreten door de haaien, het is een schande!

Ik ben benieuwd hoe het verhaal verder zal gaan, morgen mag ik weer werken,met mijn fijne collega,s en lieve kindjes. Ik ben niet bang, ik heb geslapen en nagedacht, ik ben wie ik ben en dat is prima.
Ik lieg niet en bedrieg niet, ik ken de waarheid. Ik ben ook niet boos, mijn baas is boos en dat is jammer, dat creĆ«ert wrok.Niemand hoeft te boeten, communiceren,luisteren,delen,accepteren, samen strijden, mocht dat niet lukken dan gaan we met zijn allen naar..........de haaien!


1 opmerking: