woensdag 24 april 2013

Luizen leven

Eigenlijk vind ik dat stiekem, Tess heeft een luizen leven.
Er wordt vol liefde voor haar gezorgd, thuis, op boerderij kleurrijk en bij ût&thûs,
Tess is ook lief, mam,wil je met me knuffelen? Ik vind je lief! Ik hoor het met heel veel regelmaat.

Nu kwam daar nog iets bij, een luis op een zeer hoofd.
Gatver! luizen, Tess had luizen.
( gelukkig) was Tess bij ût&thûs, Janny heeft met veel geduld Tess ontluist.
En dat is een klus!! Niet alleen om de luizen uit haar haren te krijgen maar
ook omdat haren kammen héél erg vind, bij Tess doet dat zeer.

Omdat ik het niet heb hoeven doen vind Tess mij nog steeds lief.
Natuurlijk heb ik als brave moeder, boerderij kleurrijk en school
ingelicht, zonder schaamte trouwens, dat zou misplaatst zijn want
Tess stapt binnen en roept, "ik heb luizen!", alsof ze de loterij gewonnen heeft.

Vandaag kreeg ik een reactie van Tess haar juf, hmm,lekker op tijd,
bedenkende dat Tess al een luizenleger bezat na een week.
Haar reactie verbaasde mij:   Wat vervelend van die luizen. Hier op school wordt er op woensdag na de vakantie gecontroleerd en dit jaar nog geen luizen gehad.
WOW!!! Ja, héél vervelend van die luizen, gelukkig wordt er over TWEE WEKEN,
gecontroleerd!!!!!!!!!  Hopen dat ze de school dan nog niet over genomen hebben, wat een
briljant beleid!!!  Leve de luis, hoera,hoera,hoera!

Ach, laat ik mij niet opwinden, Tess is luisvrij en ik ben een ervaring rijker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten