woensdag 20 april 2011

Gewassen&gestreken

Toen ik vanochtend wakker werd wist ik dat ik gedroomd had,maar wat dan??
Heel duidelijk weet ik nog dat mijn moeder er was,            gewassen en gestreken,San,dat zei ze,            gewassen en gestreken.
Fietsend naar huis zag ik het allemaal helder,het was symbolisch,dat had ik meteen gevoelt, gewassen en gestreken.Het is goed,mooi geweest,alles is schoon en netjes,dan kan het in de kast of in een lade,afgesloten,af en toe doe je de kast of de lade open,alles ligt er nog netjes en fris,je kunt er nog even aan ruiken en voelen,aan denken,het ligt er,het heeft zijn plek.

Verder fietsen en denkend (helder moment) bedacht ik dat als ik alle losse eindjes zou wassen en strijken en opruimen,ik ook weer "helder" zou kunnen denken.Dat moet dus nu de volgende stap worden.
Dat zal zeker niet makkelijk zijn maar volgens mij moet het kunnen werken. Ik heb nog (te) veel
was die niet op geruimd is,het valt uit de vakjes en laatjes in mijn hoofd (ben vast blijven hangen in de puber tijd)

Ik moet zeggen dat het fietsen niet alleen goed is voor mijn zoon en mijn tank benzine,maar ook voor mijn
psychisch wel bevinden en voor mijn humeur! Voor het eerst in lange tijd voelde ik mij gister weer blij,
zo,n borrelend gevoel van binnen,waarbij je dan even moet denken "wat voel ik nu"?
Blij dus met de "nieuwe"fiets van Dylan!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten