vrijdag 11 maart 2011

Stil in mij?

Ik ben aan gekomen op mijn "stilte"plek.Het is hier niet stil,maar ik hoop dat ik de stilte in mij tegen zal komen.Ik heb goed gezocht om de juiste plek,maar wat is de juiste plek?Waar heeft mijn innerlijke ik behoefte aan? Ik weet het niet! Een stilte klooster leek me heerlijk,toch heb ik gekozen voor praktisch,eerst mijn dochter weg brengen naar de logeer boerderij,dan niet te ver meer hoeven rijden.Heb ik water en wind nodig om lekker door te waaien,of toch de bomen in het bos?Ik weet het niet! Ik heb gekozen voor beide!!
Een laptop,alleen boeken,tv? Ik heb gekozen voor alles! Ook voor een senseo! En morgen een ontbijtje!
Nu zit ik hier,blij met de stilte van mijn kamer,het kunnen maken van mijn keuzes,maar ook met de kennis dat het goed geregeld is met mijn kindjes,voor hen zet ik alles aan de kant,voor hen zet ik mezelf aan de kant.Iets waar ik dus aan moet werken.Dan zijn er natuurlijk mijn ouders,gister ben ik er geweest,ook vandaag ben ik er geweest,ik wilde een goede beslissing nemen,kon ik nog weg?Ik wil graag eerlijk zijn,eerlijk aan mezelf,en ook aan de mensen die er toe doen.Als ik "vroeger"tegen mijn moeder gezegd zou hebben dat ik een weekend alleen weg zou gaan dan zou ze dat niet "normaal"gevonden hebben.toen ik het haar vandaag vertelde zei ze,"je hebt gelijk".Dat verbaasde mij,ze heeft geen "goede"dagen meer,moet ik er dan niet voor haar zijn? Volgens haar dus niet,dat zou ze zeker gezegd hebben.Het is dus goed zo !!
Ik wacht af wat dit weekend mij gaat brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten