vrijdag 7 oktober 2011

Olifant&porceleinkast.

Vandaag ben ik boos,eigenlijk was dat gister al begonnen.Begeleiding overleg Dylan,Dylan zijn juf was er niet bij aanwezig,ze had iets belangrijks,belangrijker dan mijn zoon. En ze moest er s,avonds weer zijn voor de ouder avond. Gelukkig kent ze hem,maar niet zo goed als ze zelf denkt.  Het jaar handelings plan moet geschreven worden,Reinder doet dat,hij is Dylan zijn begeleider vanuit Leyndensteyn (revalidatie centrum)
hij is SUPER en zet zich op allerlei manieren in voor Dylan,helaas,gezien de bezuinigingen en onzekerheden heeft hij zijn baan opgezegd (overheid bedankt!!!) Wie er nu komt is nog "even"onbekend (personeel gebrek) De IB er van school zit ook bij het gesprek,zij is gelukkig betrokken,nu nog even afwachten of ze dat ook het hele jaar volhoud of ook door bezuinigingen straks door de bomen het bos niet meer ziet.
Schrijven komt aan bod,daar ben ik klaar mee,Dylan moet gewoon een laptop gebruiken!!! Gelukkig vind ik support.De nieuwe IB er snapt niet dat Dylan zijn toetsen niet voor gelezen krijgt,hij heeft toch een dyslexie verklaring?? Ja,die heeft hij,maar op school staat hij te boek als "niet echt dyslectisch",hij kan nl lezen!
Ze geloofd gelukkig haar oren niet.Uiteindelijk was het een goed gesprek en ging ik hoopvol naar huis!
Nog niet boos,dus.Om kwart voor acht was ik weer op school,juf had een leuke informatieve powerpoint.
Ook een leuke foto van mijn kind,Dylan speelt met de Elektriciteits doos,het andere jongetje doet iets waarbij je moet nadenken,vertelde juf. Ik weet het niet juf,maar als je er 220 volt op zet en je denkt niet na is niet alleen het jongetje zwart!!!  Mijn "zwarte" jongetje is nog ziek thuis,op mijn vraag of ik iets voor hem mee moet nemen (werk,ofzo) geeft ze mij zijn laptop om op de laden (oh ja hebben op school geen 220)
Ook wil ze nog even benoemen dat hij echt slordig schrijft,niet omdat hij het niet kan (zij heeft tenslotte het schrijftraject met hem gedaan) maar omdat hij er geen zin in heeft !!!(?????)  Kijk hier begon het!!!!
GOSSIE ALLERHEILIGEN WAT KEN JIJ MIJN KIND!!!!  Vanochtend heb ik het toch even gechecked bij mijn zoon,waarom doe jij je best niet om netjes te schrijven? HUH?? Ik doe wel mijn best mam,maar dat kan ik toch niet bewijzen!? Kijk,en dat doet pijn en maakt mij boos,dan word de olifant in mij wakker,geef maar op die knuppel,gelukkig is het weekend en koud,tijd om af te koelen.
En ik ben lekker trots op mijn slimme zoon,want je kunt nog zo je best doen,maar hoe bewijs je dat?

1 opmerking:

  1. Hmmm... dat verloopt weer allemaal soepeltjes...
    Heerlijk al dat gezeur. Het gaat erom dat ie lekker in zijn vel zit of niet dan. Is er niet 1 basisschool meer normaal?? Of zijn onze kinderen echt zo anders?? Nou ik weet meer. Enne Dylan: Over 10 jar kun je ze bewijzen dat ze er mooi naast zaten! LAat ze een poepie ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen