zondag 22 mei 2011

kos

Donder Dag1,
Om 3 uur opgestaan! Eerst maar even douchen,de kids wakker gemaakt
Al snel is het dan twintig voor vier,John onze chauffeur staat voor de deur met
Het busje. Een gezellige rit,John weet veel te vertellen over schiphol en vliegtuigen. Een prachtige ontspannen man!  Bij het vliegveld aan gekomen
Neemt John zijn collega de bus over en gaat John met ons door de incheck
Balie,John heeft namelijk een pasjes waardoor we “versneld”kunnen inchecken. Dit is dan ook zo gepiept. Mooi vind ik hoe hij Dylan betrekt bij het hele proces en hem ondertussen veel informatie geeft.
Nu gaan we naar de paspoort controle,we mogen door die voor mensen die niet tot een EU land behoren,dit heeft een naam maar die is te moeilijk om zo te onthouden!
Nu nog de DOUANE!! Ik heb mijn moeder in de rugzak en ben benieuwd of dit nog problemen op gaat leveren. Het kan natuurlijk niet anders,  er word gewezen en mijn rugzak moet eruit. Ik vertel dat ik de as van mijn moeder mee heb en laat mijn brief zien,John zet de kids alvast op de caddy,die ons verder gaat brengen. Slim want de kids vinden dit stukje best spannend.
Alles moet uit de rugzak en uiteindelijk kunnen we gewoon verder,ook ma mag mee!
Op de caddy rijden we nu door schiphol,John verteld ons van alles over schiphol.
Ook trakteert hij ons op ontbijt,zo is reizen wel heel relaxed! Vervolgens gaan we weer verder met de caddy.
We kunnen zo door het vliegtuig in! Bedankt John,het was geweldig!!
De vliegreis verloopt prima,na zo,n twee uren begint Dylan zich te vervelen,hij kijkt naat beneden en blijft vragen,waar we zijn,hoe lang we nog moeten vliegen of we er uit zouden kunnen springen met een parachute,en alles wat je nog maar kunt bedenken.
Als we geland zijn gaat alles weer vlot,koffers en dan met de bus naar het appartement. We hebben twee aan grenzende appartementen,ruim genoeg en voor Griekenland kenners  de douche  heeft een sproeier die kan hangen,douche gordijn en vóór negen uur warm water!
Ik neem eerst koffie,Tess slaapt en Stacy  pakt haar spullen uit,Dylan bestookt mij met vragen. Stacy en Dylan halen alvast een paar boodschappen. We gaan eerst naar Tarzan beach,we krijgen een drankje van Tarzan en kletsen wat,dan gaan we terug naar het appartement,Tess word wakker en Dylan valt in slaap. Als hij weer wakker is gaan we weer naar Tarzan om te eten,Dylan gooit stenen in zee. We wandelen door Kos stad,Stacy ziet al veel dingen die ze graag zou willen kopen maar besluit toch nog even te wachten. Dylan roept dapper dat hij zijn geld gaat sparen (hij zegt niet voor hoelang)
We slapen prima!!

  Vrij Dag 2,      Zon,27 gr.
Dylan werd om half acht wakker,en ik dan dus ook!!!
Wat gaan we vandaag doen? Om half negen ben ik maar gaan douchen,Dylan is onbedoeld erg luid,we gaan dus eerst boodschappen halen voor ons ontbijt.
Brood,boter,kwark,sinaasappelsap,fruit ,de Griekse meneer vind Dylan zo leuk dat hij ook nog twee kauwgumballen mee krijgt. ( Kun je misschien ook wel kiezen mee op elkaar plakken)
Bij ons appartement aan gekomen bedenk Dylan dat een eitje ook wel lekker zou zijn geweest,snel gaat hij terug om ze te halen,dat maakt me trots,mijn dappere kerel,vaak kan hij niet zonder zijn moeder,nu haalt hij gewoon eieren in Griekenland,ach hij was ook niet alleen,zijn oma was bij hem!
Wij ontbijten maar vast,we weten niet hoe laat onze meiden op zullen staan.
Gelukkig is dat niet al te laat,ze ontbijten,douchen (koud,het is na negen uur) en dan gaan we op weg naar Kos stad om fietsen te huren. Stacy moet toch eerst het vet coole tassie even halen en ook Tess besluit te gaan voor een tas. Dylan besluit toch dat hij sparen even uitstelt en koopt een kattenpult.
Dan moeten we eerst  echt even bij komen, een frappé, slushpuppy,s , en voor Tess een hotdog. Hierna moeten we  echt de fietsen gaan halen anders  is de fiets verhuur dicht voor de siésta.
Al snel fietsend door de stad bedenk ik dat fietsen sneller gaat maar voor Tess niet echt veilig, ik blijf steeds achter haar maar ze fietst zo langzaam dat ik bijna omval! Ook moet ik haar pratende door het verkeer leiden omdat ze alleen oog heeft voor Stacy en Dylan die steeds verder uit zicht verdwijnen (Tess past namelijk altijd erg goed op Dylan) Een paar keer kom ik dan ook in aanraking met Tess haar achterlicht, het commentaar blijft dan ook niet uit,”hallo,mam,kun je ook even opletten,misschien moet je minder praten!”.
We halen onze zwemkleren op en gaan naar het tarzan strand,Dylan vermaakt zich prima met zijn kattenpult,hij schiet steentjes in zee HEEL VER! Stacy en ik zonnen,Tess ligt met haar kleren aan op een strandbed en laat alles op zich inwerken. Als Stacy en Dylan gaan zwemmen moet ik er ook aan geloven,Oma zou wel de zee in zijn gegaan!! We zouden alles doen wat Oma deed dus……..BRRRRR.  Na een poosje vind Tess het wel leuk geweest,we besluiten naar ons appartement te gaan,Tess gaat slapen,Dylan en ik zwemmen en Stacy ligt in de zon (beetje bijbruinen)
Als Stacy en Tess allebei slapen besluiten Dylan en ik nog even te gaan fietsen,we komen bij  een grote winkel en besluiten onze voorraden nog even aan te vullen. We halen de meiden op en gaan terug naar Tarzan  beach om te eten. Genieten, we nemen het er lekker van, zelfs Tess eet geweldig, als toetje besluit ze nog aardbeien met slagroom te nemen, ook Dylan besluit bij het zien van Tess haar bord dat hij nog een toetje wil. Na de cocktail die we van Tarzan krijgen besluiten we terug te gaan naar ons appartement ,het is mooi geweest voor vandaag!!!
Zater  Dag 3.

Vandaag werd Dylan iets later wakker,acht uur,de zon is dan al op en de vogels ook! De luiken houden geluid en warmte buiten,zodra ik ze open komt het geluid en de warmte binnen,het beloofd een warme dag te worden.
Ook de meiden zijn op tijd en even na negen uur fietsen we richting haven,we kijken naar de vissers met hun vis,veel rode poon en volgens Dylan ook een haai tje,Stacy griezelt als de vis nog beweegt. We lopen langs het strand verder en gaan bij de bus vragen hoe laat de bus vertrekt naar de thermen,daar moet je geweest zijn maar fietsen is met Tess geen optie,gelukkig gaat er een bus en we besluiten morgen te gaan. We  lopen langs de boom van Socrates,een bijzonder gezicht,ook komen we langs de burcht maar geen van de kinderen heeft belang om binnen te kijken,ik heb het ook al vaker gezien. We halen slush puppy,s en voor Tess een soft ijsje. Wandelend door de straatjes komen we bij de kerk,we ontsteken kaarsjes voor de mensen die we zo missen,maar ook voor de mensen die het zo nodig hebben!
Bij de fietsen aan gekomen besluiten we naar ons appartement te gaan,dit gaat nog steeds met een omweg,er is veel éénrichting verkeer en we weten eigenlijk nog steeds de weg niet. Aan gekomen maken we pannenkoeken en soep.
Stacy en Dylan besluiten naar het strand te gaan,Tess en ik gaan niet mee,Tess doet een spelletje op de ds en ik wil graag even lezen. Ik ben trouwens ook erg verkleurd (ja,gekookt kreeften rood!!) dus misschien moet ik maar even niet in de hete zon!
Als Stacy en Dylan terug zijn ga ik met Dylan naar het zwembad,hij vermaakt zich prima. Stacy slaapt en Tess wil nog even vissen kijken in de haven,ook Dylan gaat mee, we zien een visser met heel veel octopus, we fietsen nog even een eindje en gaan dan terug,Dylan koopt nog een kattenpult ze zijn ook zo mooi,dat één niet genoeg is! In het appartement neem ik nog even koffie,de kids staan klaar en willen naar het strand,ik ga er dus maar achteraan,handig zo,n moeder met geld!
We hebben eerst nog even aan zee gezeten en net als toen de kinderen klein waren gooien ze (schieten met de kattenpult) stenen in zee,het blijft fascineren.
We hebben weer heerlijk gegeten,de cocktails zijn van Tarzan en dan fietsen we weer naar de haven,Tess haar lievelings plek,er wordt nog wel gevist maar weinig  gevangen. We fietsen terug naar ons appartement en spelen uno,Dylan ziet zich al als de winnaar en roept,wie nog kaarten heeft verliest!!! Hij heeft niet door dat hij dus nog de enige is met kaarten! Verhip roept hij ik dacht dat ik ging winnen! Gelukkig wint hij het volgende potje en kunnen we gaan slapen.

1 opmerking:

  1. Lieve San!!

    Zo t elezen vermaken jullie je heerlijk. Blijf genieten!! Enne klein detail: Het is de boom van Hippocrates, haha! Ach wat maakt het uit!!
    Tot gauw en geniet ervan, het is jullie zo gegund!!

    Kus Griet

    BeantwoordenVerwijderen