donderdag 26 mei 2011

Kos

 Zon Dag 4,33gr
Vandaag was ik degene die vroeg wakker was,5 uur! Ik ben maar snel weer gaan slapen, toen ik om acht uur weer wakker werd was Dylan nog steeds in slaap. Vandaag had ik niet zo,n blij gevoel,ik heb een paracetamol genomen en ben gaan douchen Stacy en Tess zouden ook op tijd op staan,we gaan met de bus naar de thermen. Om kwart voor tien stonden we klaar,op de fiets naar de bushalte. Hier moesten we wachten op lijn vijf maar precies om kwart over tien vertrokken we. Binnen en kwartier waren we op de plaats van bestemming nu moesten we naar beneden lopen waar we een prachtig uitzicht hadden over zee. Beneden aan gekomen was een poel met water waar de stoom af kwam,HEET! De meeste mensen liepen wat om de poel heen een enkeling kwam er daad werkelijk wat verder in dan zijn/haar grote teen! Het lukte mij ook er tot mijn knieën in te komen maar wat is dat water heet. De Grieken zijn echt slimmer of/en meer ervaren,zij gaan aan de buitenkant tegen de stenen aan zitten,hier mengt koud en heet water zich. Geduld loont en na een poosje heeft Stacy een plekje veroverd,we hebben er heerlijk gezeten. Dylan vermaakt zich ondertussen met snorkelen,er zwemt genoeg vis,Tess zit op haar handdoek en past op de spullen. Na een paar uurtjes houden we het voor gezien,we beginnen aan de lange hete klim naar boven,boven doen we ons tegoed aan slush puppy,s en watermeloen. Terug in Kosstad besluiten we eerst terug te gaan naar ons appartement,de kids hebben nog zin in ijs,lekker! 
In de middag gaan we zwemmen in het zwembad,het is een warme dag. Ik bedenk nog even dat het ook een fijne relaxte dag is.
Tegen de avond gaan we naar Tarzan beach,    eerst nog even winkelen!
We hebben weer heerlijk gegeten, na de cocktails praat ik nog even met Tarzan en vertel ik hem van het overlijden van mijn moeder,ook hij schrikt,niet te geloven!Het een emotioneel moment. We besluiten nog te gaan winkelen, we willen nog een kaarsje kopen voor Oma,Dylan wil iets kopen voor Pake en we nemen ook altijd weer armbandjes mee.
Op de terug weg willen Stacy en Dylan nog een cocktail halen bij Tarzan, Tess wil terug naar het appartement,ik steun dat,ik wil liever morgen nog later bij Tazan blijven ook omdat we besloten hebben dan de as te verstrooien,acht weken na het overlijden en zeven weken na de crematie. Nu barst de bom!
We zijn allemaal erg verdrietig,ik kan alles dan niet direct weer in goede banen leiden,verdriet laat zich niet leiden en voor het eerst twijfel ik aan deze reis,en aan alles wat ermee samen hangt en bij komt kijken.

Maan Dag 5, 30gr,beetje bewolkt.
Ik ben alweer vroeg wakker,Tess slaapt nu ook bij Dylan en mij op de kamer dus ik blijf liggen tot ze wakker word. Tess wil graag naar de haven vis kijken en we gaan samen op weg. Op de terug weg nemen we donuts mee, Stacy is nog steeds erg verdrietig/boos,ik weet dan ook niet zo goed hoe we de dag nog moeten beginnen,laat staan moeten door komen. Tess en Dylan voelen de spanning wel aan en spelen samen met de ds. Stacy besluit dat praten wel oplossingen zal bieden, slim dapper kind! We komen er wel uit, Stacy weet dat omdat we Tess mee hebben niet alles gaat zoals het “normaal” zou gaan maar dat alles passen,meten en overwegen is, dat vraagt meer aan passen van Stacy,niet altijd makkelijk maar een andere oplossing is er gewoon weg niet.
Gelukkig komen we er wel uit,we maken nieuwe afspraken en nu kan de dag beginnen.we besluiten naar Tarzan beach te gaan en rustig aan te doen.
Na een poosje op het strand gezeten te hebben besluit ik toch tot de aan koop van een bikini!!!  Gelukkig is er een prachtig blauwe van het jaar ervoor, afgeprijsd!!!  Ma zou trots op me zijn!!  Nu komt mijn melk witte buik in de zon,gelukkig is het enigszins bewolkt.
Na een poosje fiets ik met Tess terug naar het appartement,ze heeft er genoeg van.
Ook Stacy en Dylan laten niet lang op zich wachten,we gaan nog even bij het zwembad zitten zodat Dylan kan zwemmen,hij vermaakt zich prima.
Na een poosje gaan we naar boven,ik neem koffie,we gaan douchen en ons omkleden om naar Tarzan te gaan.Tarzan heeft live muziek,het word een gezellige avond.We nemen de as mee,vanavond acht weken na haar overlijden
Gaan we de as in zee verstrooien.
Na het eten hebben we bloemen geplukt,ze staan hier overal dus dat is geen moeite,een rode roos,een witte en verder van alles wat. Om de beurt strooien we de as in zee. Mam,nu ben je voor altijd deel van KOS!
We gaan nog even terug naar Tarzan voor cocktails, daar was (o)ma dol op!
Dylan is heel erg verdrietig, hij heeft nog lang gehuild, goed voor hem! Kan zijn verdriet er eens uit,hij mist Pake ook en is ook verdrietig voor zijn pake.
We praten nog even na en gaan dan slapen.

Dins  Dag 6,  33gr, HEET!
We besluiten op de fiets naar de Archeologische  plaatsen in de stad te gaan.
Alles ligt hier vrij dicht bij elkaar in de buurt dus het is goed te doen op de fiets,
Vooral Dylan wil graag van alles weten en heeft ook het een en ander al geleerd op school. We komen uit in de stad waar natuurlijk iets gegeten/gedronken moet worden. We fietsen door de haven om te kijken of er nog vis verkocht word en gaan terug naar het appartement. Dylan wil graag zwemmen en Stacy naar het strand en we besluiten om dat in die volgorde te doen. Tess kan dan ook even uitrusten. In het uurtje dat ik op het strand heb gezeten is mijn buik
“prachtig” verkleurd.
Na het douchen en verkleden  hebben we weer heerlijk gegeten. Dylan wil graag nog een T shirt kopen en ook kijken wat er nog meer te koop is!
Het was een prima dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten