maandag 21 november 2011

Bergman kliniek


Lang leve de hulpverlening!!!  Vandaag mocht ik mij weer melden,Inge ging mee ter geestelijke ondersteuning. Met klapperende oren gingen we een uur later weer naar huis.
Ook de therapeut had versterking van een systeem therapeut,ik wist niet dat er met mijn systeem iets niet deugde,ik dacht meer aan tussen de oren.Eerst werd mijn verhaal even voorgelezen,indrukwekkend maar de interpretatie was wonderlijk te noemen.Ik kon wel naar de kliniek,het klonk mij in de oren als Bergman kliniek,nou een make over kan geen kwaad,een ooglid lift,rimpel strak trekking,botox in lipspleten en misschien kan er ook iets aan mijn grijze haar en overgewicht gedaan worden? Maar volgens Inge was het een andere kliniek,mits ik een eigen kamer all incluis krijg,is het misschien ook oké.Helaas zit er geen huishoudelijke hulp,maatschappelijk werk,interieur stylist,opvoedkundige,kok,en financieel adviseur in het pakket (te laag verzekerd) Mijn verwachting van de hulpverlening werd bevestigd,wat kunnen wij voor u doen was de vraag.HULPVERLENEN???????!!!!!!!! Helaas wisten de hulpverleners even niet welke hulp ze ook alweer verlenen,ik weet niet welke hulp ze bieden en dus kwamen we niets verder.Intensieve hulpverlening zou wel eens  instorten kunnen veroorzaken,dat zou toch jammer zijn .Niet intensieve hulpverlening kon wel eens dingen loswroeten die we liever niet willen (we,wie is we?)
Gelukkig krijg ik bedenk tijd,helaas weet ik niet wat ik dan moet bedenken.Het leek de hulpverleners goed om alles in de ijskast te zetten,want ook leuke dingen kosten energie,nou heb ik daar wel wat van maar dat hebben ze even gemist.Wat ik dan nog wel moet doen was niet duidelijk.5 december mag ik terug komen dan krijg ik vast een surprise.Misschien de bergman kliniek,misschien ook niet.Dan neem ik gewoon een extra pilletje citalopram!!! Vrijdag gaan Inge en ik naar Keulen,het kost wat energie maar levert ook veel plezier op!! Moeten hulpverleners ook eens doen.

1 opmerking:

  1. Wat een talenten bezit jij eigenlijk. 10 ballen hoog houden en zo'n stukje schrijven met zoveel humor zo'n zwaar onderwerp beschrijven! Geweldig ! je kunt ook nog altijd schrijver worden! Misschien vinden de therapeuten dat wel veilig!!!

    BeantwoordenVerwijderen