zondag 18 september 2011

Peter

Mijn broer is er!! Hij "logeert',  bij mijn vader.De kinderen zijn altijd enthiousiast als oom Peter arriveert,
hij is leuk,vooral erg grappig,bijna alles mag en hij lacht altijd!
Iedereen vind hem leuk,zelfs de politie,als hij wordt aan gehouden klopt hij ze joviaal op de schouder,geeft ze groot gelijk,lacht breeduit en verteld van alles,de politie,luisterd,lacht,praat,klopt hem op de schouder,geeft hem een waarschuwing EN laat hem gaan!!!!!!! NIET TE GELOVEN!!!
Hier thuis zeggen we altijd,Oom Peter de zwerver,hij is Belg,heeft daar ook een chalet,in frans talig Belgie,woont het grootste deel van het jaar bij zijn vriendin in Duitsland en overal waar hij aankomt krijgt hij onderdak en eten.Is zijn "handy" (mobiel) bijna leeg? Dan belt hij een vriend, deze doet tsjoep tsjoep achter de computer (verteld Peter terwijl hij met zn vingers op tafel tikt) en hoepla!!! Beltegoed!!!  Stacy kijkt jaloers,zij wil ook wel tsjoep tsjoep hoepla!!  Mocht hij in Nederland komen,voor een buggy bijeenkomst,soms voor een verjaardag (alleen niet van ons) of als hij iets nodig heeft,dan slaapt hij bij mijn ouders.Toen mijn moeder nog leefde zorgde ze als een echte moederkloek voor hem,koffie op bed,ontbijtje,schone kleren,etc etc etc.Nu hij bij mijn vader logeert (na een buggy bijeenkomst is de buggy stuk)  moet hij deze dingen zelf doen.Hij wast en hangt zn kleren op,na een week vraagt onze vader of het misschien al droog is?? Oh,ja,dan moet dus van de lijn? En met een brede grijns haalt hij de was er weer af.
Hij computert terwijl mijn vader kookt en verteld ondertussen wat hij aan het doen is en wat er nodig is om de buggy te maken,na het eten moet hij even roken terwijl pa de tafel opruimd.Gister stond hij hier voor de deur,hij was uitgenodigt voor een verjaardag (hoe kan het ook anders) Of ik hem kon brengen en ook weer halen,want ja,hij zou met de scooter (van Pa) heen kunnen maar niet meer terug,en ja,hij kon er wel slapen maar dat wilde hij liever niet,en zodra ik kwam ging hij mee,want,ja ,je weet het wel,anders kwam hij er nooit meer weg.Natuurlijk stem ik in,mn broer,je kunt hem toch niets weigeren,hij klopt me op de schouder,lacht en verteld dat het echt niet laat hoeft te worden,als hij maar even zijn vrienden kan zien.
Nu,half negen gaat hij naar huis,want,ja,hij had Pa verteld dat hij zeven uur terug zou zijn om te eten.Toch nog bijna op tijd,ach,het gaat ook zo snel!Om negen uur ben ik bij hem,hij heeft net koffie,joviaal bied hij mij ook van alles aan.Ik vertel hem dat hij morgen af moet wassen omdat hij te laat thuis was met eten.Ja,tuurlijk roept hij,dat doe ik morgen!Na een kwartiertje ofzo zijn we op weg.Veel plezier!!Half twaalf ben ik terug op het feest,lachend word ik begroet,ha,wil je wat drinken??? Nee,ik ben toch de BOB?? HAHA,ja dat is ook zo!!! Braaf drinkt hij zijn bier op en gaat mee.Vandaag kwamen hij en Pa eten,we eten chinees,natuurlijk houden we rekening met wat hij lekker vind,dankbaar lacht hij ons toe.Afwassen,oh ja,doe ik vanavond! Pa,kijkt hem aan,...Peter,  de afwas is al klaar! Oh,okee,haha.
Woensdag zal zijn buggy klaar zijn (met een beetje mazzel) en vertrekt hij weer naar Belgie.
RUST!!!  Maffe oom Peter is weer weg. Toch blijft er ook altijd een stukje zorg.
Hoe zal het verder met hem gaan?  Peter is in 2005 aangereden,hij heeft lang in coma gelegen,de dokters gaven geen stuiver voor zijn leven,toen hij niet overleed vertelden ze dat hij een kas plantje zou zijn.
Hij is nu een kasplant in de bloei van zijn leven,hij word gekoesterd,geliefd,en bejubeld.Hij leeft zijn leven,elke dag is er één.Hij houd van iedereen en iedereen van hem. Respect voor mn vadertje,hij heeft het zwaar en klaagt niet,respect voor Marlis,Peter zijn vriendin,ook zij heeft het zwaar,is blij als hij naar Belgie is,mist hem ook en blijft met hem vechten! Respect ook voor mijn dappere broer,hij blijft positief en omarmt de wereld!

Ik,ik ben blij dat hij er was.Dat we weer van hem konden genieten.Dat ik hem mocht brengen naar zijn feestje.Dat mijn kinderen van hem kunnen leren.Ik ben trots op hem,hij is mijn grote broer!!!

2 opmerkingen: