zondag 11 september 2011

Tantes

Vandaag opweg naar huis draaide ik "mijn"liedje voor mn moeder.Ik draai het wel vaker,ik vind het een mooi lied en raak er niet meer door van slag.Wel ging ik nadenken over hoe alles is gegaan na het overlijden.
Mn tante zei,"we zijn er voor jullie". Wat een loze woorden,twee keer kreeg ik een berichtje van deze tante,één keer via hyves toen ik met de kinderen naar Kos was geweest,één keer nadat ik een foto had verstuurd van het verstrooien van de as bij het kindje van mijn ouders.Beide keer kon ik er geen troost uit putten maar bracht het alleen verdriet.Tante was boos dat ze niet op de hoogte waren van mijn plannen met de as van mijn moeder.Ze schreef,"ze was ook ons kleine zusje". Daar ben ik mij steeds heel bewust van geweest,ik had toch extra foto,s af laten drukken van de foto op de kist,een foto verstuurd van het verstrooien,aan ze gedacht bij de verjaardag van mijn moeder? Ik kwam voor ze op als mijn vader aan gaf dat hij liever "alleen'wilde.Na vandaag wil ik het hoofdstuk tantes afsluiten,natuurlijk zal ik netjes en beleefd reageren mocht ik ze treffen.Toch hebben zij elkaar,hun man,kinderen.Ze zullen hun zusje zeker missen,op de dagen dat ze elkaar zagen en vast ook wel tussen door.Ik mis mijn moeder iedere dag,ook mijn kinderen missen hun oma iedere dag,ik zie mijn vader meerdere dagen in de week.Ik draag mijn verdriet en probeer ook een deel van het verdriet van mijn kinderen te dragen en dat van mijn vader,ik praat en troost,ik ben er en bied een luisterend oor. Natuurlijk heb ik mensen (hele lieve mensen) om mij heen die mij steunen en met mij praten.Toch had ik het zo graag anders gewild.Ik wil nog praten over het jongetje dat zo snel is gestorven maar er wel geweest is,het kindje van mijn ouders,het broertje dat ik nooit kreeg.Het kindje waarvoor ik een grafsteentje heb geregeld maar waar ik niet over mag praten.Gelukkig denk ik hier niet elke dag over na,vandaag even wel en het deed best pijn.Nu ga ik proberen om het los te laten zodat ik weer verder kan.Zussen van mijn moeder,het ga jullie goed,heel veel sterkte!!! Ik ga verder met mijn leven!

1 opmerking:

  1. knap hoor san, dat je die knop hebt omgezet.. Kom voor jezelf op, een ander doet het niet... Wij zullen je steunen daar waar nodig..
    knuf van de smitsen

    BeantwoordenVerwijderen